Besöksevolutionsdagen
Besöksevolutionsdagen
Besöksevolutionsdagen genomfördes för första gången 29 november 2016. Dagen fokuserade på tillväxt i besöksnäring genom internationalisering, digitalisering och samverkan.

Evenemanget lockade en nationell publik och totalt deltog cirka 80 personer.

BESÖKSEVOLUTIONSDAGEN 2016

Dagens föreläsare delade med sig av allt från trendspaningar, egna erfarenheter och konkreta tips för att skapa tillväxt i näringen och det enskilda företaget. Dessutom lanserades en unik satsning på besöksnäringens aktörer – Tillväxtmotorn Besöksnäring.

Johanna Danielsson, Kairos Future presenterade 7 trender man kan jobba vidare med när man produktutvecklar tjänster inom besöksnäring. Marcus Eldh från WildSweden delade med sig av sina fem främsta framgångsfaktorer i föresläsningen “Locka besökare från 75 länder, skapa upplevelser i världsklass och tjäna pengar på upplevelser i naturen” och Ulrika Nisser, Tillväxtverket gav exempel på hur företag, destination och regioner kan samarbeta för att utveckla starka besöksanledningar.

Besöksevolutionsdagen 2016 arrangerades av Destination Eskilstuna i samarbete med Almi, Mälardalens Högskola, Munktell Science Park och Eskilstuna Kommun. Besöksevolutionsdagen är en del av Affärsplan Eskilstuna.

BESÖKSEVOLUTIONSDAGEN 2017

Planerna för nästa Besöksevolutionsdag är redan i gång. Boka in 28 september 2017 i kalendern. Tillsammans gör vi Besöksevolution!

RELATERADE LÄNKAR

Påbörja ditt deltagande här

Registrera dig och bli delaktig i Eskilstunas förändringsresa. Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev får du löpande uppdateringar från det pågående arbetet samt inbjudningar och möjlighet att påverka.