Enligt mätningen Nöjd-kund-index (NKI) rankas Eskilstuna kommun högt i sin service till företag. Eskilstuna får högt betyg inom samtliga områden som mäts. Undersökningen mäter nöjdheten bland företag som har haft ett ärende hos kommunen under det senaste året. Områdena som mäts är brandskydd, bygglov, markupplåtelse, livsmedelskontroll, miljö- och hälsoskydd och serveringstillstånd.
2022 års NKI för Eskilstuna visar ett resultat på 79, vilket betyder att Eskilstuna hamnar på en andra plats bland Sveriges större städer (kommuner med 50 000-200 000 invånare).
– Tack till alla företagare som svarade på mätningen Nöjd kund-index (NKI) och genom det hjälper oss att förbättra vår företagsservice! Det här är ett kvitto på att våra handläggare har en jämn och hög servicenivå. Men vi vill bli ännu bättre! Nu kommer vi att jobba vidare med företagarnas svar för att fortsätta utveckla vår service. Vi ser fram emot att fortsätta det arbetet i dialog med näringslivet, säger Niklas Edmark, näringslivsdirektör på Eskilstuna kommun.
Läs vidare om NKI-mätningen här:
https://bit.ly/hogt-betyg